Utlønning for 2019

INFORMASJON SISTE UTLØNNING FOR 2019.

Absolutt siste frist for innlevering av timelister
for 2019 er 18. desember 2019.
Klikk på saken!

Det betyr da at det blir en utlønning 10. desember basert på timelister levert før 5. desember, og en utlønning ca. 20. desember basert på timer arbeidet i desember.
Arbeid utført i 2019 må tas med da, ellers blir de med på 2020. Fra 2015 måtte vi gjøre det slik pga. den nye A-ordningen, og kontantprinsippet i forhold til utlønning samme år som tjenesten er utført.  Samdrifter må dokumentere avløserutgifter med utlønning!

VIKTIG INFORMASJON ANG AVLØSERTILSKUDDET!

Som Dere vet er rutinene med beregning av avløsertilskudd ferie/fritid lagt om. Fra og med i 2017 er det dyretellinga 01.03 og 01.10.2019 som legges til grunn for tilskudd i 2019.  Det endelige beløpet dere er berettiget i avløsertilskudd, kom fram på søknaden da dere trykket på send.  Men vi har nettopp fått en fil fra NLT med max.refusjon på de fleste av dere medlemmer.  Se øverst til høyre på kontoutdrag. Max. refusjon for 2019 er kr. 83.400,-.

Hvis det ikke står max. refusjon så ta kontakt så kan vi hjelpe med å finne det ut, eller se på søknadenen av prod.tilskudd pr. 01.10.2019.


Beløp ubenyttet refusjon delt på 135 X 100 = Brutto lønn avløser

A-ordningen

Som selvstendig næringsdrivende har mange av våre medlemmer fått brev om A-ordningen fra NAV, Skatteetaten og SSB.
Som medlem hos oss, trenger du ikke tenke på dette når det gjelder lønnsføring. Gjør du derimot lønnsjobben selv,  må du forholde deg til det.
Vi innrapporterer hele tiden det som er nødvendig i forhold til offentlig myndighet, og på den måten de krever.

Utlønning i 2020
Innlevering av timelister blir innen 5. i hver måned som før.
Lønn utbetales da 10. i hver måned (annen dato ved helg og høytid).  Vi må rapportere på A-ordningen 5. i hver måned. Det blir da gjort påfølgende måned.

Annet:
Hvis ikke kontoret er åpent så er det postkasse utenfor hovedinngangen og ved trappeoppgangen. E-postadressa står også nedenfor.
Håper Dere tar kontakt hvis dere lurer på noe av det som er skrevet!

 

E-postadresse: landbrukstjenester@neanett.no
Hjemmeside: www.landbrukstjenester-mt.no
Telefon: 73811920

Ved spørsmål om avløser ta kontakt.
Sender vedlagt også ei oppskrift på delegering av søknad vedr. sykeavløsning.

Kontoret er åpent mandag-tirsdag-torsdag og fredag.

Med hilsen

Landbrukstjenester Midt-Trøndelag
Bjørn Hofsmo

(daglig leder)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.